Õppekeskkonna kvaliteedi tagamise alused
1. Üldsätted
1.1 OÜ Melsum poolt asutatud koolitusasutuse nimi on Koolituskeskus Melsum (edaspidi kool).
1.2. Kool korraldab täiskasvanutele suunatud tööalast täienduskoolitust eesti ja/või vene keeles, kui õppekavas ei ole täpsustatud teisiti.
1.3 Koolituskeskus lähtub täienduskoolituse korraldamisel täiskasvanute koolituse seadusest, täiendkoolituse standardist ning ettevõttes kehtestatud kvaliteedikäsiraamatust.
1.4 Täiskasvanuhariduse majandustegevuse teade nr alates 08.05.2025 –
2. Õppekavade kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
2.1 Õppekavade koostamisel lähtutakse täiskasvanute koolituse seadusest, täienduskoolituse standardist ja Haridus- ja Teadusministeeriumi poolt heaks kiidetud juhendmaterjalist. Samuti lähtume õppekava koostamisel valdkonna kutsestandardist ning võimalusel OSKA valdkonna uuringute tulemustest.
2.2 Kool poolt läbiviidavate koolituste õppekavad on avalikustatud ettevõtte kodulehel koolituse tutvustuse juures.
2.3 Kooli õppekavas sätestatakse vähemalt järgmised andmed:
• õppekava nimetus;
• õppekavarühm;
• õppe kogumaht, sealhulgas auditoorse, praktilise ja iseseisva töö osakaal;
• õppekava koostamise alus;
• sihtgrupp;
• õpingute alustamise tingimused, juhul kui need on eeltingimuseks õpiväljundite saavutamisel;
• õppe eesmärk;
• õpiväljundid;
• õppe sisu;
• õppemeetodid;
• iseseisev töö;
• õppematerjalide loend, juhul kui õppekava läbimiseks on ette nähtud õppematerjalid
• nõuded õpingute lõpetamiseks ja väljastatavad dokumendid;
• lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid;
• koolituse läbiviimiseks vajaliku kvalifikatsiooni, õpi- või töökogemuse kirjeldus koolitajal;
• õppemaksu tasumise kord ja tähtaeg;
• õppekorralduse alused;
• vaidluste lahendamise kord;
• õppekeskkonna kirjeldus;
• kvaliteedi tagamise tingimused ja kord;
• õppekava kinnitamise ja uuendamise aeg.
2.4 Õppekava koostamisel lähtutakse konkreetse sihtgrupi vajadustest ning iga koolitus on oma olemuselt praktilise suunitlusega, eesmärgiks aidata sihtgrupil saavutada püstitatud õppe eesmärgid ja õpiväljundid.
2.5 Kui täienduskoolituse eesmärk on anda koolitusel osalejale õigus mõnes valdkonnas tegutsemiseks või ettevalmistus mõne kutse taotlemiseks, siis õppe sisu, õpiväljundid ja nende saavutamise hindamine arvestab õigusaktides ja kutsestandardites sätestatud nõuetega. Õppija sobivaid isikuomadusi ja hoiakuid vastava kutse omandamiseks hinnatakse jooksvalt kogu koolituse vältel.
2.6 Õppekavasid vaadatakse regulaarselt üle ja ajakohastatakse, et tagada vastavus õigusaktides kehtestatud nõuetele ning õppijate ja tööandjate vajadustega.
2.7 Õppekavade koostamisel kaasame tööandjaid, koolitajaid, õppijaid ning oma ala eksperte.
2.8 Õppekavad kinnitab kooli juhataja.
2.9 Õppekavad avalikustatakse veebilehel, koolituse toimumise juures. Koolituse kestel on võimalik õppekavaga tutvuda juhataja juures.
2.10 Kool võib arvestada teistes koolitusasutustes ja koolides läbitud täiendus- ja tasemeõpet ning töökogemust õppekava täitmise osana. Varasemate õpingute ja töökogemuse arvestamiseks (VÕTA) tuleb õppijal enne õppe algust esitada vastav taotlus ja dokumendid, mille alusel koolituskeskus teeb otsuste VÕTA arvestamise või mittearvestamise osas. Täpsema info saamiseks võta ühendust koolituskeskusega.
3. Koolitajate kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
3.1 Kool poolt kaasatud koolitajad omavad kõik kõrgemat haridust ja/või omavad töökogemust õpetataval erialal. Soovitavalt omavad kooli koolitajad täiskasvanute koolitaja kutset ja/või täiskasvanute koolitamise kogemust, et tagada täiskasvanute koolitamise alane pädevus.
3.2 Koolitajate kompetentse hinnatakse nende kvalifikatsiooni ja töökogemuse alusel, mis toimub vestluse ning tunnistuste/tõenditega tutvumise käigus.
3.3 Kõigi koolitajatega sõlmitakse enne koostöö algust leping, mis lähtub asutuse sisestest kvaliteedikriteeriumitest ning andmekaitse seadusest.
3.4 Koolitajate töö tulemust hinnatakse koolituse järgselt osalejate suulise ja kirjaliku tagasiside põhjal. Vajadusel tehakse koolitajatele parandusettepanekuid ning pakutakse täiendusõppe võimalust.
3.5 Koolitajate kvalifikatsiooniga on võimalik tutvuda www.melsum.ee lehel väljakuulutatud koolituste juures
4. Õppekeskkonna kvaliteedi tagamise tingimused ja kord
4.1 Kõik koolitused on koolituskeskuse kodulehel vähemalt üks kuni kolm kuud enne koolituse toimumise algust. Koolitustele on võimalik registreeruda kodulehel toodud koolituse juures. Koolitustele saab registreeruda ka Eesti Töötukassa portaali kaudu.
4.2 Kõigil õppijatel on võimalik ja soovitav enne koolitusele registreerimist konsulteerida kooli juhatajaga, et selgitada välja tema koolitusvajadus ning õppegrupi sobivus.
4.3 Kõik koolitusele varakult registreerunud saavad hiljemalt nädal enne koolituse algust teabe koolituse täpse korraldusliku poole kohta – ajakava, koolitusruumide ja transpordivõimaluste kohta.
Koolitusgrupi mittetäitumisel või muudel asjaoludel, mis ei tulene otseselt kooli (nt koolitaja haigestumine, elektrikatkestused) on koolituskeskusel õigus koolitust edasi lükata ja või ära jätta. Koolitusele registreerunuid teavitatakse koolituse edasilükkamisest või ärajätmisest telefoni või e-posti teel esimesel võimalusel.
4.4 Koolituse jooksul püütakse luua õppijale võimalikult õppimist ja enesearengut toetav füüsiline, sotsiaalne ja psühholoogiline keskkond.
4.5 Õppija erivajaduste puhul on eelduseks, et erivajadus ei takistaks õppimist antud väljaõppe jaoks välja töötatud õppekeskkonnas ja õppematerjalidega. Abistame erivajadusega õppijat võimaluste piires selliselt, et see ei segaks ülejäänud grupi õppetööd, kuid samas toetaks erivajadusega õppijat õpieesmärkide saavutamisel. Et koolituskeskus oskaks arvestada sinu erivajadusega, anna meile sellest teada enne koolituse algust.
4.6 Kool kasutab koolitusklasse Pärnu mnt 67a, Tallinn ja Kastani 39, Tartu.
Tartu koolitusruumid asuvad I korrusel (kaldtee ja inva WC puudub, kuid kui liikumispuudega inimesed soovivad osaleda, siis aitame igati, et see oleks võimalik)
Tallinna õppeklassid asuvad 4. korrusel, kuhu pääseb nii trepist kui ka liftiga. Olemas on ka kaldteed ja invalift ratastoolis külastaja jaoks. Esimesel korrusel on olemas suunavad viited, mis juhatavad õppijad koolituskeskusesse. Mõnekümne meetri kaugusel on palju bussi – ja trammiühendustega peatusi, mis võimaldavad hõlpsasti kohale tulla erinevatest piirkondadest. Kaugematel tulijatel on meie juurde mugav tulla rongiga (Kitseküla rongipeatus on 10 min jalutuskäigu kaugusel). Lisaks on maja ümbruses erinevad avalikud ja tasulised parklad.
Lisaks kasutame teiste koostööpartnerite koolitusklasse. Kõik kasutatavad koolitusklassid vastavad tervisekaitse nõuetele.
4.7 Täienduskoolituse läbiviimiseks kasutatavad klassid on kergesti ligipääsetavad, varustatud tänapäevase esitlustehnikaga, kus on iga õppija jaoks piisavalt ruumi ja valgust, et tagada õppekavas kajastatud eesmärkide ja õpiväljundite saavutamist. Klassis on võimalik laudu ja toole paigutada vastavalt vajadusele, et toetada erinevate õppemeetodite kasutamist.
4.8 Igaks koolituseks on ette valmistatud elektroonilised õppematerjalid (juhul kui pole kokku lepitud teisiti). Eelistame jagada elektroonseid õppematerjale kas e-õppe keskkonna Moodle kaudu, kokkulepitud keskkonnas või saates meilile. Konkreetse koolituse õppematerjalide jagamise keskkond lepitakse kokku grupiga.
4.9 Õppetöös kasutatakse vastavalt vajadusele ka veebikeskkonda Zoom. Sel juhul on see info toodud asutuse veebilehel konkreetse koolituse toimumise juures ning edastatakse õppijale infokirja teel enne koolituse algust.
Veebikeskkonda kasutades tagame toe nii õppijale kui koolitajale.
Tugi õppijale: enne koolituse algust saadame igale õppijale koolituse toimumise lingi ja parooli, kuhu tekib ligipääs koolituspäeva hommikul. Koos lingiga saab õppija ka videotutvustuse, kuidas keskkonda pääseda. Kui tulevane õppija kahtleb oma oskustes või vajab eelnevalt tuge sisselogimisel, pakume neile ka turvaliselt keskkonnaga tutvumise võimalust (sisselogimise juhendamine toimib telefoni teel ning kui õppija on jõudnud keskkonda, saab ta seal koos juhendajaga proovida näiteks kaamera ja mikrofoni kasutust jne). Koolitusel osalejatelt eeldame kaamera seesolekut terve koolituspäeva (va. pausi) vältel, et veenduda tema aktiivses osaluses. Mikrofon on sisse lülitatud vaid selleks ajaks, kui õppija on palunud sõna või koolitaja on palunud õppijal rääkida.
Tugi koolitajale: vajadusel pakume koolitajatele tehnilist tuge ning kohtume nendega eelnevalt ka veebis, et nad saaksid õppetööks vajalikul tasemel oma digioskused läbi katsetada. Koolitajad saavad kasutada Zoomis võimalusi nagu “valge tahvel”, “küsitlused” ja “gruppideks jagamine”. Koolitajatele on muuhulgas välja töötatud videojuhised Zoomi kasutamiseks.
4.10 kool võimaldab auditoorsete koolituste läbiviimisel osalejatele kohvipausi kui koolitus kestab enam kui 2 akadeemilist tundi
4.11 Koolitusruumides on olemas internetiühendus, mida on võimalik koolituse kestel kasutada tasuta.
4.12 Koolitusgruppide suurused sõltuvad õppekavast, kuid eesmärgiks on tagada individuaalne areng koolituse jooksul ning õpimotivatsiooni säilimine.
4.13 Tunnistus väljastatakse õppijale kui täidetud on tunnistuse väljastamise eeltingimused ning kõik seatud õpiväljundid on hinnatud. Tõend täienduskoolituses osalemise või selle läbimise kohta väljastatakse isikule juhul, kui koolituse käigus ei hinnatud õpiväljundite saavutamist või kui isik ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid. Tõend väljastatakse vastavalt läbitud tundide mahule. Tunnistus/tõend väljastatakse hiljemalt 10 tööpäeva jooksul elektrooniliselt, juhul kui pole kokku lepitud teisiti.
4.14 Hävinenud või kadunud tunnistuse või tõendi duplikaadi väljastame tasu eest vastavalt hinnakirjale, peale kirjalikku avaldust koolituskeskusele.
Tunnistuse duplikaadi või inglise või venekeelse tunnistuse tellimiseks palume kirjutada info@melsum.ee või helistada 5662 3626.
4.15 Osalejad vastutavad ise oma isikliku teabe jagamise eest õppetöö ajal. Koolituse korraldaja ei kogu, salvesta ega töötle isiklikku teavet, mida osalejad võivad vabatahtlikult avaldada.
4.16 Õppijate andmeid töötleme ja säilitame jälgides andmekaitse nõudeid. Koolil on privaatsuspoliitikaga.
5. Täienduskoolituse kohta tagasiside kogumise kord
5.1 Iga kursuse lõpul palume täita osalejatel anonüümne elektroonse tagasisidelehe, kui ei ole kokku lepitud teisiti, kus kogume tagasisidet kursuse sisule, koolitajale ja kursuse korraldusele ning ettepanekuid kursuse paremaks muutmiseks.
5.2 Tagasisidelehtede koondid saadetakse järelduste tegemiseks koolitusjuhtidele ja koolitajatele. Koolitusjuhid analüüsivad saadud tagasisidet ning vajadusel muudavad kursuse sisu, täiendavad korraldust või vestlevad koolitajaga.
5.3 Juhul kui tagasiside koolitajale on halb mitme koolituse korral järjest, kaalutakse koolitaja väljavahetamist.
6. Vaidluste lahendamise kord
6.1 Vaidlused lahendatakse kokkuleppe teel. Kui kokkulepet ei saavutada, lahendatakse vaidlused Tartu Maakohtus.
Koolitusele vastuvõtt ja väljaarvamise tingimused ning kord
VASTUVÕTT
Kooli kursusele on võimalik registreeruda kooli kodulehel (www.melsum.ee) soovitud kursuse juures. Selleks tuleb täita registreerumisvorm vajalike andmetega ning edastada andmed.
Kursusele saab registreeruda ka telefoni või meili teel edastades oma soovi ja registreerumiseks vajalikud andmed:
• 7351 888 või 56623626, info@melsum.ee
• Kliendihaldurilt saab küsida infot kursuse kohta – nii korralduslike, kui ka sisuliste küsimuste kohta. Te ei leia meie koolituskalendrist sobivat koolitust? Võtke ühendust meie kliendihaldurite või koolitusjuhtidega ülalolevatel kontaktidel. Koos leiame kindlasti lahenduse!
• Koolitusgrupp moodustatakse registreerumise järjekorra alusel, seejuures arvestatakse õppekavas sätestatud õppima asumise eeltingimuste täitmist (nt eelnev haridus, oskused, keeletase jne).
• Koolituskeskusel on koolitusgrupi mittetäitumisel õigus koolitus ära jätta või edasi lükata grupi täitumiseni. Registreerunuid teavitatakse telefoni või e-posti teel vähemalt kolmepäevase etteteatamisega. Koolituse ärajäämisel makstakse õppetasu tagasi.
Tasuta koolituste komplekteerimine toimub vastava rahastaja nõuetest lähtuvalt ja esitatakse tasuta koolituste tutvustuse juures
• Nädal enne kursuse algust kirjutab või helistab kliendihaldur osalejatele, et kinnitada osalust. Koolituskeskusel on õigus õppijat mitte-vastuvõtta juhul kui selgub, et õppijal on täitmata õppekavas nõutud eeltingimused, grupikoolitusel ei ole võimalik vastu tulla erisoovidele või õppija eelnev haridus, kogemus ning isikuomadused ei toeta õppimist valitud õppekaval.
• Peale koolitusel osalemise kinnitamist saadetakse osalejatele arve koolituse eest. Arve tuleb tasuda enne kursuse algust. Üle kolme nädala kestvate kursuste korral on võimalik maksta maksegraafiku alusel (lisainfo siin). Maksegraafiku korral tuleb viimane makse tasuda enne kursuse lõppu.
• Hiljemalt 3 päeva enne kursuse algust saadetakse osalejale meili teel korralduslik info – kursuse tunniplaan koos toimumiskoha aadressiga, juurdepääsu ja parkimistingimused jm.
VÄLJAARVAMISE TINGIMUSED JA KORD
“Koolituselt väljaarvamise tingimused ja kord” on koostatud eesmärgiga tagada koolitusprogrammi korrapärane ja professionaalne toimimine. Kõik osalejad kohustuvad järgima käesolevas dokumendis sätestatud reegleid ja nõudeid.
• Koolituselt arvatakse välja õppija, kes ei osale koolitusel õppekavas nõutud mahus. Sel juhul talle koolituse kohta tunnistust ei anta.
• Koolituselt arvatakse välja ka sel juhul, kui kursuse alguseks pole tasutud õppemaks.
• Kui osaleja teatab oma loobumisest vähemalt 2 päeva enne kursuse algust, siis tagastatakse talle tasutud õppemaks. Kui osaleja loobub koolitusest kursuse jooksul, siis õppemaksu ei tagastata.
• Kui osalejal on kursuse toimumise ajal ette tulnud mingi ootamatu terviserike või perekondlik põhjus, siis peaks ta pöörduma kliendihalduri või koolitusjuhi poole. Sel juhul oleme püüdnud võimaluse piires osalejale vastu tulla – saadame neile jagatud õppematerjali või lubame osaleda järgmisel samalaadsel kursusel puudutud tundide mahus.
• Osaleja, kes rikub korduvalt koolituse reegleid ja eeskirju korduvatele märkustele hoolimata võib kõrvaldada koolituselt.
Väljaarvamise protseduur
• Kui koolitusettevõte otsustab osaleja välja arvata koolituselt, tehakse seda kirjalikult e-posti teel
• Osalejal on õigus esitada vastuväide väljaarvamise otsusele. Vastuväite esitamiseks peab osaleja pöörduma koolitusettevõtte juhtkonna poole kirjalikult.
• Koolitusettevõte vaatab läbi osaleja vastuväite ja teeb otsuse selle põhjal. Otsus esitatakse osalejale kirjalikult.
• Kui osaleja on koolituselt välja arvatud, ei ole tal enam õigust osaleda koolitustundides
• Väljaarvatud osaleja ei saa nõuda koolituse tasu tagasimaksmist.
“Koolituselt Väljaarvamise Tingimuste ja korra” dokument on koostatud eesmärgiga tagada koolitusprogrammi korrapärane ja professionaalne toimimine. Kõik osalejad kohustuvad järgima käesolevas dokumendis sätestatud reegleid ja nõudeid.
Õppemaksu tasumine (ka järelmaksuga) ja tagastamine
Tasumine arvega
• Koolituse eest tuleb tasuda esitatud arve alusel enne kursuse algust või maksegraafiku alusel enne kursuse lõppu.
• Kool jätab endale õiguse teha õppeplaanis muudatusi. Väheste registreerujate tõttu on meil õigus kursus ära jätta. Kursusele registreerunuid teavitatakse kursuse ära jäämisest või edasi lükkumisest viivitamatult. Ärajäänud koolituse eest tasutud summa makstakse tagasi või kantakse soovi korral üle mõne teise koolituse osavõtutasuks.
• Koolitusest loobumisel vähem kui 2 tööpäeva enne kursuse algust õppetasu ei tagastata.
Koolitusel osalemine Eesti Töötukassa koolituskaardiga
• Kui koolituse eest tasub Eesti Töötukassa, siis toimub arve tasumine vastavalt Töötukassa koostööpõhimõtetele.
Tulumaksutagastus koolituskuludelt
Alates 01.01.2016 jõustus Tulumaksuseaduse muudatus, kus käsitletakse tulumaksutagastust täiskasvanute täienduskoolitustel osalejate ja huvikoolis õppijate koolituskuludelt.
Tulumaksuseaduse järgi on residendist füüsilisel isikul õigus maksustamisperioodi tulust maha arvata tema poolt maksustamisperioodil tasutud enda ja oma alla 26-aastase alaneja sugulase (nt lapse või lapselapse), õe või venna koolituskulud või ühe alla 26-aastase Eesti alalise elaniku koolituskulud.
Tulumaksuseaduse muudatuse kohaselt on koolituskulu õppija täienduskoolituses osalemise kulu: kui koolituse läbiviijal on täienduskoolituse läbiviimiseks olemas tegevusluba või ta on selleks esitanud majandustegevusteate ning kui õppija osales eelnimetatud koolituse läbiviija täienduskoolituses, mille õppekava eesmärk on tasemeõppe õppekavas sisalduva või kutsestandardis kirjeldatud kutse-, ameti- või erialase kompetentsi saavutamine või keeleõpe. Kui õppekaval sellist eesmärki ei ole, ei ole võimalik saada koolituskuludelt tulumaksutagastust.
Huvikoolis õppimise eest tasutud kulu käsitatakse koolituskuluna üksnes juhul, kui huvikoolis õppija on koolituskulu tasumise kalendriaasta 1. jaanuaril alla 18-aastane. Seega vanemate isikute huvikoolis õppimise kulusid maksustamisperioodi maksustatavast tulust maha arvata ei saa.
Koolituskeskus Melsum on kõigi oma kodulehel nimetatud koolituste kohta esitanud majandustegevusteate.
Tunnistuse duplikaat
Kui oled läbinud Melsum Koolituskeskuse poolt läbiviidud koolituse kuid õppe läbimist kinnitav tunnistus ei ole kasutuskõlbulik või seda pole enam alles, saad taotleda tunnistuse duplikaadi. Duplikaadil on algdokumendiga võrdne juriidiline jõud. Tunnistuse duplikaadi tellimiseks palume kirjutada või helistada lehe all olevatel kontaktidel (või jäta teade otse sealt).
Duplikaati taotledes palun edasta meile järgmine info:
• Sinu ees- ja perekonnanimi (kui tunnistus on väljastatud teise perekonnanimega, siis edastada ka varasem perekonnanimi
• Sinu isikukood
• Koolituse nimetus ja periood/aasta
Duplikaadi väljastamine on tasuline teenus:
• Hävinenud või kadunud tunnistuse duplikaadi väljastamine või digitaalse tunnistuse uuesti saatmine 15 eurot.
• Tunnistuse või tõendi dublikaadi väljastamine inglise või vene keeles 60 eurot.
Hind sisaldab käibemaksu
Isikuandmete säilitamisel lähtume seadusega ette nähtud maksimaalsest aegumistähtajast, mis on 10 aastat lepinguliste suhete lõppemisest. Lähtuvalt eeltoodust ei väljasta me duplikaate, mille puhul isikuandmed on ületanud maksimaalse aegumistähtaja (ehk duplikaate ei tehta tunnistustele, mis on väljastatud rohkem kui 10 aastat tagasi)
Eetikakoodeks
Koolituskeskus Melsum juhindub töö korraldamisel Eesti Koolitus- ja Konsultatsioonifirmade Liidu eetikakoodeksist.
OÜ Melsum privaatsusteade
1. Vastutava töötleja tutvustus ja kontaktid
Isikuandmete vastutavaks töötlejaks on Osaühing Melsum (registrikood 10289680, edaspidi meie).
Pakume oma klientidele erinevaid koolitusi ning raamatupidamise- ja äriteenuseid, mille osutamise käigus puutume kokku ka oma klientide isikuandmetega.
Privaatsusteates anname ülevaate selle kohta, milliseid isikuandmeid me oma klientide kohta kogume ja töötleme, millistel eesmärkidel ja millisel alusel me seda teeme ja kui kaua me andmeid säilitame. Samuti anname ülevaate, millised on õigused seoses neid puudutavate isikuandmete töötlemisega.
• Telefon: 56623626
• E-mail: info@melsum.ee
• Postiaadress: Toompuiestee 21, Tallinn 10137
2.1. Kõikide teenuste osutamiseks küsime oma klientidelt järgmiseid andmeid:
• ees- ja perekonnanimi,
• isikukood,
• kontaktandmed (telefon, e-posti aadress).
Neid andmeid kogume ja kasutame selleks, et täita õigusaktidest tulenevaid kohustusi, aga ka selleks, et täita meie vahel sõlmitud lepingut (nt koolitusega seotud korraldusliku info ja koolitusmaterjalide edastamiseks, osalemise kohta kinnituse küsimiseks, arvete saatmiseks jne).
Maksuseadustest tulenevalt vajame kliendi nime raamatupidamise algdokumentide (arve) koostamiseks.
Täiskasvanute koolituse seadusest tulenevalt peame väljastama koolitusel osalenutele tõendeid ja tunnistusi, millel tuleb kajastada muuhulgas koolitusel osalenud isiku nimi ja isikukood.
Kliendi nimi, isikukood ja kontaktandmed on meile vajalikud ka rahapesu- ja terrorismi rahastamise tõkestamise seadusest tulenevate hoolsusmeetmete rakendamiseks (sh kliendi isikusamasuse tuvastamiseks).
Kliendi nimi, isikukood ja kontaktandmed on vajalikud ka võimalike kaebuste ja õigusvaidluste lahendamisel (õigustatud huvi).
Klientide kontaktandmeid kasutame ka turunduslike teadaannete (nt koolituspakkumised, uudiskirjad jms) edastamiseks, kuid seda vaid juhul, kui olete andnud meile selleks nõusoleku. Nõusoleku andmine on vabatahtlik ning sellest ei olene võimalus koolitustel osaleda või kasutada muud meie poolt pakutavat teenust. Nõusoleku saate igal ajal ka tagasi võtta ning seejärel me teile enam pakkumisi ei edasta.
2.2. Kõikide teenustega seonduvalt töötleme oma klientide kohta ka järgmiseid andmeid:
• sõlmitud lepingud/esitatud tellimused;
• maksekohustuste täitmise andmed (esitatud arved, maksegraafiku andmed, laekumised, võlgnevused jms);
• kirjavahetus seoses lepinguga (teated, pretensioonid, avaldused, võlateatised, lepingu lõpetamise teated jms).
Need andmed on meile vajalikud selleks, et omaksime ülevaadet meievahelisest lepingulisest suhtest ning saaksime sõlmitud lepinguid ja esitatud tellimusi nõuetekohaselt täita, aga samuti selleks, et kajastada osutatud teenuste andmeid korrektselt oma raamatupidamises (raamatupidamise- ja maksuseadustest tulenev kohustus). Samuti on need andmed vajalikud võimalike kaebuste ja õigusvaidluste lahendamisel (tegemist on meie õigustatud huviga).
2.3. Raamatupidamisteenuse osutamiseks kogume juriidilisest isikutest klientidelt:
• juhtorganite (juhatus ja nõukogu) liikmete isikuandmeid (ees- ja perekonnanimi, isikukood);
• tegelike kasusaajate isikuandmeid (ees- ja perekonnanimi, isikukood).Kohustus neid andmeid koguda ja säilitada tuleneb rahapesu ja terrorismi rahastamise seadusest, mida peame oma tegevuses järgima, kuna osutame raamatupidamisteenuseid.
Juhatuse liikmete andmeid küsime kliendilt ja kontrollime äriregistrist. Tegelike kasusaajate andmeid küsime kliendilt või kogume tegelike kasusaajate registrist, mis peatselt äriregistri juurde luuakse.
2.4. Koolitusteenuse pakkumise käigus töötleme järgmiseid klientide isikuandmeid:
• koolituse nimetus, millele olete end meie kodulehe veebivormi kaudu või telefoni teel registreerinud;
• Facebooki kasutajanimi – küsime seda oma kodulehel asuval koolitusele registreerimise vormil või teid telefoni teel koolitusele registreerides; FB kasutajanime avaldamine on vajalik vaid juhul, kui soovite kasutada meie Facebooki sõbra soodustust.
• varem läbitud Melsum koolitused (sh koolituste läbimise kohta väljastatud tunnistused ja tõendid koos sealt nähtuvate andmetega) – lisaks üldisele kohustusele säilitada andmeid osutatud teenuste kohta, annab varasemal kursusel osalemise info meile teavet, kas teil on õigus kasutada meie korduvkliendi soodustust;
• makstud koolitustasud – kasutame neid andmeid tulumaksuseadusest tuleneva informatsioonikohustuse täitmiseks (igal aastal esitame maksu- ja tolliametile andmed füüsiliste isikute poolt tasutud koolituskulude kohta, mille suhtes rakendub tulumaksusoodustu);
• Melsum.Moodle kasutajakonto andmed (kasutajanimi ja salasõna) – loome e-õppe keskkonna kasutajakonto kõikidele e-õppe kursusele registreerunutele, kus kursusel osalejatele on individuaalselt kättesaadavad kursuse läbimiseks vajalikud õppematerjalid ja –info;
• koolitusel osalemise ja puudumise andmed – õppekava täitmise mahust sõltub, kas meil on õigus väljastada teile koolituse läbimist tõendav dokument või mitte (alus: täiskasvanute koolitamise seadus).
3. Kellega me teie isikuandmeid jagame?
Koolitustel osalejate kohta peame me edastama andmeid koolituse eest maksjale ehk lõpptellijale, kui lõpptellija ei ole teie ise, vaid keegi teine (nt tööandja, Töötukassa vms). Nimelt on lõpptellijal õigustatud huvi ning enamasti ka juriidiline kohustus saada andmeid selle kohta, mille eest ta tasu on maksnud.
Samuti edastame koolitusel osalejate kohta andmed (ees- ja perekonnanimi, teatud juhtudel ka isikukood) koolitust läbiviivale lektorile, kuna lektori ülesanne on kontrollida, kas koolitusel osalevad ikka registreeritud isikud ning kes registreeritud isikutest on kohal ja kes puudub.
Klientidele postisaadetiste edastamiseks kasutame erinevaid posti ja kullerteenuse pakkujaid, kellele edastame seetõttu kliendi nime, aadressi ja vajadusel ka telefoninumbri.
Kui olete andnud nõusoleku saada meilt turunduslikke teateid ja uudiskirju, siis võib meil tekkida nende teadete saamiseks vajadus edastada andmeid otseturundusega või masspostitusega tegelevatele teenusepakkujatele.
Võime oma teenuste pakkumisel kasutada ka muid abistavaid teenuseid nagu IT-abi, audiitorteenused, õigusteenused jne. Kõik teenusepakkujad on meie volitatud andmetöötlejateks, kellel on õigus töödelda meilt saadud isikuandmeid üksnes teenuse osutamiseks vajalikus ulatuses ning üksnes meie poolt etteantud reeglite ja juhiste alusel.
Maksekohustuste rikkumise korral võime edastada andmed võlgnevuste kohta (sh kliendi isikukood, maksehäire tekkimise ja lõppemise kuupäev ning summa) teavet maksehäireregistrisse, mida peab AS Creditinfo Eesti (registrikood 10256137) ning mida maksehäireregistri kasutajad (nt pangad, tööandjad jne) kasutavad krediidiotsuste tegemiseks ja lepingupartnerite taustakontrolliks.
Kohustuste rikkumisega seotud andmeid võime oma õiguste ja huvide kaitseks edastada ka inkassoettevõtetele, õigusnõustajatele, kohtutele ja muudele isikutele ja asutustele, kes tegelevad vastavate nõuete menetlemisega.
Oma klientide kohta peame esitama andmeid järelevalve- ja korrakaitseasutustele, kui meilt seaduslikul alusel selliseid andmeid nõutakse (nt Haridus- ja Teadusministeeriumi, Tarbijakaitseameti, Andmekaitse Inspektsiooni vms päringud kontrollide käigus) või kui esineb olukord, mil oleme seadusest tulenevalt kohustatud ise neid andmeid esitama (nt informatsioonikohustuse täitmine maksu- ja tolliametile, teavitamiskohustuse täitmine rahapesu andmebüroole jne).
Isikuandmete edastamisel järgime alati minimaalsuse põhimõtet. See tähendab, et edastame andmeid vastuvõtjale vaid mahus, milleks see on andmete kogumise ja edastamise eesmärki silmas pidades õigustatud ja vajalik. Nt koolituse lõpptellijale edastame registreerimislehed või individuaalsed osavõtulehed, millelt nähtub koolitusel osaleja nimi, isikukood, koolitusel osalemise aeg ja koht ning osaleja allkiri. Samuti on lõpptellijal õigus saada ärakiri koolituse läbimist tõendavast tunnistusest või tõendist.
4. Kuidas me teie isikuandmeid hoiame?
Kasutame oma asjaajamise korraldamiseks ja dokumentide hoidmiseks oma infohaldussüsteemi, millele on isikliku parooliga juurdepääs üksnes meie töötajatel.
Töötajate töölepingutes, aga ka lektoritega sõlmitavates käsunduslepingutes on ettenähtud kliendiandmete saladuses hoidmise kohustus ning vastutus selle olulise kohustuse rikkumise eest.
Meie töötajatel on kohustus kasutada tööalase info vahetamiseks mõeldud nimelist e-posti aadressi, mistõttu liigub ka isikuandmeid sisaldav info turvaliselt läbi meie poolt kasutatava usaldusväärse teenusepakkuja (OÜ Zone Media) meiliserveri. Andmete edastamiseks kasutame krüpteeritud kanaleid
5. Kui kaua me andmeid säilitame?
Isikuandmete, sealhulgas isikuandmeid sisaldavate dokumentide säilitamisel lähtume põhimõttest, et andmeid säilitame üksnes seni, kuni see on vajalik eesmärgi täitmiseks, milleks andmeid kogusime, või seni, kuni andmete säilitamine on seadusest tulenevalt kohustuslik
Arvestades, et peaaegu kõik meie poolt kogutavad isikuandmed on seotud sellega, kellele ja kuidas me oleme teenust osutanud, siis võivad need andmed omada tähendust ka võimalikes õigusvaidlustes. Seega oma õigustatud huvide kaitsmiseks lähtume andmete säilitustähtaja määramisel maksimaalsetest aegumistähtaegadest, mis on nõuete esitamiseks seadusega ette nähtud – see on 10 aastat lepinguliste suhete lõppemisest.
6. Millised on teie õigused seoses isikuandmete töötlemisega?
Isikuandmete kaitset reguleerivatest õigusaktidest (eelkõige Euroopa isikuandmete kaitse üldmäärusest nr 2016/679, jõustumise aeg 25.05.2018) tuleneb andmesubjektidele mitmeid õigusi, millest anname teile alljärgnevalt kokkuvõtliku ülevaate.
Inimesel on õigus:
• saada teavet tema kohta kogutud isikuandmete ja nende töötlemise kohta, sh õigus saada tasuta koopia töödeldavatest isikuandmetest (NB: lisakoopia ehk teistkordselt samade andmete kohta koopia nõudmisel võime küsida teilt mõistlikku tasu koopia väljastamisega seotud halduskulu katmiseks);
• esitada vastuväide isikuandmete töötlemise osas;
• nõuda isikuandmete parandamist või täiendamist, kui andmed on ebaõiged või mittetäielikud,
• nõuda isikuandmete kustutamist (nt juhul, kui meil puudub isikuandmete töötlemiseks õiguslik alus või see alus on ära langenud, nt juhul, kui andmete töötlemise aluseks oli teie nõusolek, mille te olete tagasi võtnud),
• nõuda isikuandmete töötlemise piiramist (nt ajaks, mil menetleme teie taotlust või vaidlustust seoses isikuandmete töötlemisega),
• võtta isikuandmete töötlemiseks antud nõusolek osaliselt või täielikult tagasi, kui andmete töötlemise aluseks oli teie nõusolek, sh on teil õigus keelata oma andmete töötlemine otseturustuseks,
• saada isikuandmeid struktureeritult ja elektrooniliselt üldkasutatavas masinloetavas formaadis ning edastada need andmed teisele teenusepakkujale, välja arvatud juhul, kui tegemist on andmetega, millele ülekandmisõigus ei kohaldu (vt soovi korral ka Andmekaitse Inspektsiooni selgitusi andmete ülekandmisõiguse kohta: http://www.aki.ee/et/andmekaitse-reform/mida-tahendab-andmete-ulekandmise-oigus),
• pöörduda isikuandmete töötlemise nõuete rikkumise korral Andmekaitse Inspektsiooni (www.aki.ee) või kohtu poole.
7. Privaatsusteate muutmine
Aeg-ajalt vaatame me oma privaatsusteate üle ning teeme sellesse vajalikke täiendusi. Olemasolevaid kliente teavitame privaatsusteate muutmisest e-posti teel enne muudatuste kehtima hakkamist.